ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

26 лют. 2020 р.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ОВОЛОДІТИ НАВИЧКАМИ ЗВУКОВОГО АНАЛІЗУ СЛІВ

Звуковий аналіз слів - це складний процес,який умовно можна розділити на такі етапи:

-      вслухування в звучання слова, вирізнення звуків;

-      самостійне видокремлення звуків зі слова,аналіз його звукової структури.

           На логопедичних  заняттях  моєю метою є:

-      дати поняття про звуки мовлення порівняно з немовленнєвими звуками;

-      навчити дослуховуватися звучання слів;

-      самостійно визначати послідовність звуків у слові;

-      відчувати звук,як окремий елемент слова;

-      дати поняття про звуки голосні та приголосні,чим відрізняються вони один від одного за вимовою;

-      навчити розрізняти тверді та м’які приголосні за звучанням та артикуляцією;

-      прищепити навички помічати звуки умовними позначками-фішками.

   В цій нелегкій роботі повинні брати участь і батьки. Займайтеся вдома зі своєю дитиною, грайте в різноманітні ігри,виконуйте тренувальні вправи з розвитку звукового аналізу і вашій дитині буде легше навчатися в школі.

                       Це повинен знати кожен:

    Для розмови ми використовуємо слова, які складаються зі звуків. Звуки бувають голосні та приголосні. Слова поділені на склади. У слові стільки складів, скільки у ньому голосних звуків.

    Щоб визначити, скільки складів у слові, треба лікоть поставити на стіл, а долоню, стиснуту в кулачок, піднести до підборіддя — скільки разів підборіддя натисне на кулачок при вимові слова — стільки й складів.

                                                       Звуки

-         голосні (звук не зустрічає перепони, його можна проспівати) позначаємо кружечком •

-         приголосні (звук зустрічає перепону) бувають:

твердими (позначаємо однією рискою —)

та м᾿якими (позначаємо двома рисками =)

    Приголосні м'які, якщо після них ідуть Я, Ю, Є, І, Ь.

Приголосні тверді, коли вони стоять у кінці слова або після них ідуть А, О, У, И, Е, апостроф чи інші приголосні.

Винятки: Й — завжди м'який звук.

Ч, Ш — завжди тверді звуки.

ї — завжди позначає два звуки [Й+І].

Щ — завжди позначає два звуки [Ш+Ч].

М'який знак і апостроф не є звуками, вони лише  позначають м'якість або твердість попередніх приголосних.

ДЖ, ДЗ — ці сполучення зазвичай позначають один звук.

Я Ю Є на початку слова, після голосного звука, після апострофа позначають два звуки; в інших випадках — один