ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

23 серп. 2017 р.

Методичний кабінет дошкільного закладу – це “скарбничка традицій” дошкільного закладу і творча педагогічна майстерня, де кожен педагог отримує практичну допомогу в організації роботи з дітьми

В методичному кабінеті закладу створені необхідні умови для роботи:

  • естетика оформлення приміщення в сучасному діловому стилі;
  • достатнє інформаційне забезпечення, над поповненням якого постійно працює педколектив;
  • створена система каталогів для зручності в користуванні і отриманні необхідної інформації.
  • Методичний кабінет забезпечений методичною літературою за  трьома групами:
    • періодична  література,
    • методична література;
    • книга – новинка.      
    • images (7)
      •   Інформаційні матеріали:
        • Нормативні документи, інструктивно – методичні матеріали;
        • Матеріали з правової освіти;
        • Управління та контроль;
        • Ділові дані про педпрацівників ДНЗ;
        • Матеріали атестації педпрацівників;
        • Робота з батьками;
        • Матеріали участі ДНЗ в міських заходах;
        • Фото, відео – матеріали
          У методичному кабінеті зберігаються такі матеріали для роботи з педагогічним колективом, батьками:
          річний план роботи ДНЗ;
          методичні рекомендації щодо організації різних видів діяльності в закладі дошкільної освіти;
          дидактичні посібники за Базовою програмою «Українське дошкілля»
        • науково-методична література та підшивки періодичних педагогічних видань;
        • матеріали передового педагогічного досвіду закладу дошкільної освіти № 39;
          зразки декоративно-прикладного мистецтва та інших жанрів мистецтва;
        • матеріали на допомогу вихователям із проведення різних форм роботи з дітьми;
          конспекти показових занять \інтегрованих, комплексних,тематичних ,предметних,домінантних \ систематизованих за віковим  принципом, сценарії свят, взірці унаочнення;
        • графіки проведення методичних заходів із педагогічними працівниками;
        • план індивідуальних і колективних форм методичної роботи;
        • перспективний план курсової перепідготовки, матеріали атестації педагогічних працівників;
          картотека педагогічного досвіду, освітніх технологій;
          картотека нормативних документів про дошкільну освіту;

          банк даних про педагогічних працівників (проблемні питання педагогів, портфоліо кожного педагога, якісний склад педагогічних кадрів);
          каталоги :
          – методичної літератури,
          – періодики,
          – дидактичних картин,
          -дитячої художньої літератури,
          -театрів та театральних посібників, які є в закладі дошкільної освіти \ в групах,музичній залі,методичному кабінеті\,
          – дидактичних ігор,  які є в закладі дошкільної освіти \ в групах,музичній залі\,
          – презентацій для дітей;
          аудіо-, відеотека заходів, що проводяться в закладі дошкільної освіти;
          презентації для дітей для використання на заняттях з різних освітніх ліній розвитку дітей;
          виставка новинок методичної літератури, перспективного досвіду педагогів;
          інформаційні матеріали для проведення різних форм роботи з батьками;
          інформаційні куточки: «Педагогічний вісник ДНЗ», де висвітлюються завдання педагогічного колективу, форми методичної роботи, завдання для самоосвіти педагогів, відповідно до річного плану ДНЗ; «Атестаційний куточок», «Готуємось до педради».

          Спланована структура методичної роботи в закладі передбачає підвищення майстерності педагогів, впровадження кращого педагогічного досвіду в освітньо-виховний процес та сприяння якості дошкільної освіти. Дієвою формою.

      • Функції методичної служби ДНЗ
        Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.
      • Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.
      • Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.
      • Корекційно-прогностична (плануюча): Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)
      • Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.
      • Дослідницька: Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій.
      • Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.
      • Виховна (мотиваційно-стимулююча): Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.Гностична: Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти.
      • Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаюсь здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:* Підвищення рівня фахової майстерності педагогів* Курсова перепідготовка* Атестація педагогів* Наставництво* Педради* Семінари* Консультації* Колективні перегляди* Робота творчої груп* круглий стіл, диспут, консультації;* Колективні переглядинавчальні тренінги;* семінари, семінари-практикуми,науково-практичні семінари,

        семінари для педагогів спеціальних груп;

        * вивчення структури та оснащення  матеріального середовища; ;

        *спостереження колективних форм діяльності  дітей:

        індивідуальної  самостійної роботи дітей:

        взаємовідвідування відкритих занять.

        Педагогічна співпраця з вихователем 

        • Робота в режимі довіри, доброзичливості
        • Творча атмосфера , стимулювання творчої активності
        • Принцип допоміжне – регульованого контролю
        • Надання вихователеві права вибору
        • Системність методичних заходів
        • Принцип “Я – повідомлень” у спілкуванні
        • Щоденна допомога
        • Випереджальний характер методичної роботи.

        Багато уваги приділяється:

        •  — умінню жити у злагоді з довкіллям та із самим собою, адекватно реагувати на події, оптимістично ставитися до життя,

          - самоосвіті, безперервному навчанню у різних напрямках, зацікавленностю до усього нового,

          - підвищенню професійної майстерності вихователів, інноваційної компетентності педагогів, розвитку їх творчої особистості із високим рівнем розвитку духовності і інтелекту.