ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

8 груд. 2017 р.

Мета. Сприяти усвідомленню батьками унікальності особистості дитини й важливості власної ролі вихованні. Розвивати навички конструктивного спілкування.
Матеріал: плакати з написами: “Чим батьки хочуть оточити свою дитину?”; “Чим діти прагнуть  оточити себе?”; паперові квіти з 7 пелюстками, по дві на кожного учасника (одна з блакитними), ручки, маркер; аркуші паперу, скринька, картки із завданнями.
 Хід тренінгу    
Ведуча. Нашу зустріч пропоную розпочати з відомих слів: “Тільки в любові виростають діти, батька на втіху і людям на радість”

Вправа «Слова схвалення»
Ведуча. Пригадайте себе дитиною будь-якого віку. Як вас хвалили у дитинстві? Що вам хотілося почути? Які слова для вас були найприємнішими?
Тепер (називає ім’я) подаруйте ці слова сусідові ліворуч. Він — “похвалить” свого сусіда. І так по колу. 
  Вправа “Берегти дитину”
Ведуча. Послухайте сторінку з книги дитячого психолога Ю. Гіппенрейтер.
По консультацію звернувся батько. Його син був залишений у дитячому ліжечку поряд зі столом. Малюк примудрився перелізти через бильце ліжка на стіл, де його й застав батько, увійшовши до кімнати. Хлопчик, стоячи на колінах, сяяв, а тата охопив страх. Він різко схопив малюка, поклав на місце і насварив пальцем. Хлоп’я гірко заплакало і довго не могло заспокоїтися.
Психолог запропонував батькові спробувати відчути себе цим малюком.
Якби він уперше в житті, доклавши героїчних зусиль, виліз з обридлого ліжка на нову, незвідану територію, що б він відчув?
Батько відповів: “Радість, гордість”.
А тепер, — продовжував психолог, — уявіть, що з’являється рідна людина — тато — і заміст того, щоб розділити цю радість, сердиться на тебе. І ти зовсім не розумієш, за що!
— Боже, — вигукнув батько, схопившись за голову, — що я наробив?! Бідний хлопчик!    
Ведуча. Пропоную кожному пригадати подібну ситуацію і уявити себе дитиною, іноді для вибору правильних дій достатньо просто поставити себе на місце сина чи доні.
Це не означає, що не треба оберігати дітей від падіння з висоти. Та маємо усвідомлювати, які повідомлення даємо дитині. Покарання вона найчастіше сприймає як повідомлення: “Ти — погана"’ критику помилок -— “Ти не можеш!”, ігнорування — “Ти мені не цікавий" і навіть “Я тебе не любл

  Інформаційне повідомлення «Мудра батьківська любов»
Ведуча. Отже, сьогодні поговоримо про важливу річ у житті кожної людини — батьківську любов.  Потреба в ній — одна з найсильніших у людини будь - якого віку, особливо малюка.
Від задоволення цієї життєво важливої потреби багато в чому залежить фізичний і психічний розвит, дитини, відчуття захищеності.
Особистість, яка формується в умовах депривації (недостачі, втрати батьківської любові), страждає і відчуття внутрішньої порожнечі, має загострену потребу в чиємусь піклуванні.
Турбота не означає, що дітей слід оберігати від будь-яких самостійних кроків. Кожна проблема що  виникає в житті сина чи доньки, — це насамперед проблема батьків. Від вашої любові та вашого ставлення до дитини залежить те, як вона справлятиметься з труднощами. Виражаючи свою любов, ми не завжди знаходимо бажаний відгук на неї в душах своїх дітей. Можливо, щось робимо не так?Або взагалі не робимо чогось для того, щоб наші діти могли впевнено сказати: “Мої батьки люблятіф мене”.    
Вправа «Правила спілкування»
Ведуча. У кожній сім’ї є свої правила спілкування. Пропоную створити правила й для нас із вами. Разом обговорюють і формулюють правила.
Вправа «Ланцюжок імен»
Вправа виконується по колу. Перший учасник промовляє своє ім'я. Наступний — називає своє та ім’я попереднього члена групи.
Вправа “Чарівна скринька”
Учасникам роздають аркуші паперу, на яких треба написати, чого саме вони очікують від заняття, потім кожен учасник зачитує свій запис та вкидає аркуш до скриньки.
Вправа “Не бійтеся любити своїх дітей”
Ведуча. Бенджамін Спок писав: “Не бійтеся любити своїх дітей. Кожна дитина потребує ніжності, обіймів, того, щоб її брали на руки, усміхалися до неї, гралися з нею. Коли ви показуєте своїй дитині що вона для вас — найкраща у світі, це підживлює її душу так само, як молоко — тіло”.
— Як ви ставитеся до думки Спока. що дитині необхідно показувати свою любов?
—    Якими були ваші стосунки з батьками?
—    Чим у житті для вас є батьківська любов” Які асоціації виникають? Батьки діляться думками.

Вправа «квітка дитинства»
Кожен учасник отримує білу паперову квітку.
Ведуча пропонує написати на серединці слово “дитина", а на пелюстках — те чим хочеться оточити у. Потім учасники обговорюють зміст написаного, визначають спільне й відмінне. Спільне ведуча записує на плакаті “Чим батьки хочуть оточити дитину?”.
Потім учасникам роздають блакитні квітки й просять уявити себе дітьми. На серединці вони пишуть слово “дитина”, а на пелюстках — те, що хотіли мати у своєму дитинстві. Після виконання завдання обговорюють зміст написаного на пелюстках кожної блакитної квітки, визначають спільне й відмінне Спільне записують на плакаті із заголовком “Чим діти прагнуть оточити себе?”.    
Ведуча звертає увагу учасників на обидві квітки та обидва плакати й пропонує всім відповісти на такі 
—    Чим зміст білих квіток відрізняється від змісту блакитних?
—    Чому виникли відмінності?
—    Чи можуть існувати “дитячі квіти” без батьківського піклування?

Вправа «Ситуації з життя»
Учасників об'єднують у пари. Кожна отримує картку із записом ситуації. Треба зрозуміти та описати почуття дитини. Наведемо кілька ситуацій.
*    Випадково розбила кришталеву вазу.
*    Посварився з другом у дитячому садку.
Розмалював щоденник старшого брата.
Поламала мамину губну помаду.
Пофарбувала волосся в неймовірний колір.
Розбив скло, граючи у футбол у кімнаті.
Вправа «Закінчи думку»
Батьків об’єднують у чотири групи. У кожної - конверт з початком речення: “Мудрість батьківської любові...”. Учасники по черзі дописують думку на своїх картках, передаючи конверт по колу.
Потщ кожен читає свій варіант закінчення фрази у групах і перед усією аудиторією.
Вправа «Згода - незгода - оціни»
Учасників об’єднують у три групи. Кожна отримує картку з варіантом завдання та аркуш паперу., ведуча. Складіть перелік слів та висловів, за допомогою яких ви висловлюєте свою згоду, незгоду;  оцінюєте дії або вчинки іншого.
Кожна група демонструє результати своєї роботи. Після обговорення ведуча пропонує підкреслити з вислови на аркушах, яких варто уникати, спілкуючись з дитиною. Доходять висновку:
важливо вміти висловлювати свою точку зору, не ображаючи іншого. Це допоможе запобігти виникненню конфліктних ситуацій.
Вправа «Відверто кажучи..,»
Кожен учасник повідомляє, чи справдилися його очікування щодо проведеного тренінгу.
Казка для натхнення «Легенда про нарциса»
Мавки на березі струмочка оплакували смерть Нарциса, якого Зевс покарав за те. що він милувався лише собою і не помічав нікого навколо. І раптом вони помітили, що Струмок також у зажурі.
—    Що з тобою трапилося? — запитали мавки у Струмочка. — Хто тебе образив?
Струмок відповів:
—    Я сумую за Нарцисом... Як сумно, що він більше не прийде до мене.
О-о-о! Ти такий щасливий! Ми бачили цього чарівного юнака лише мимохідь, коли він
прямував до тебе, милувалися його волоссям, граційною ходою лише секунди. А ти — годинами, ко Нарцис задивлявся на своє відображення у твоїх водах. Ти міг досхочу насолодитися спогляданням його надзвичайної вроди, — шепотіли у захваті лісові мавки.
—    Хіба він був гарний? -- здивувався Струмок,    
Він — надзвичайний красень. Невже ти цього не помітив? — розгублено мовили лісові мавки
—    Ні, — відповів Струмок. — Я не помітив його краси, бо щоразу, коли він дивився у мої води, був зачарований своїм відображенням у його очах... У його очах я бачив свою чудову красу!
Тож побажаємо собі й кожному не хворіти на егоїзм струмка, бачити в очах дитини її душу.
А вона нехай бачить у наших очах мудру любов,