ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

26 жовт. 2017 р.

Проект    «Домашні улюбленці» для молодшої  групи
Актуальність: Тварини в будинку - важливий фактор виховання. Це не дивно, адже батькам хочеться, щоб їх діти були добрими, чуйними. За словами вченого "Не може бути добрим людина, яка не любить тварин, який ніколи не проявив про них турботу ". Залучаючи дитину до спільної діяльності по догляду за домашніми вихованцями, дорослі розвивають у ньому чуйність, уміння розуміти іншу життя, спонукають до співчуття, виховують готовність допомагати. Проект дозволяє розширити уявлення у дітей про домашніх тварин (кішка, собака, акваріумні рибки, папуга, хом'як, кролик) і правила догляду за ними. Тварини є джерелом перших знань про природу. Дитина бачить тварин – вона  до них тягнеться, розпізнає назви, визначає відмінності, пізнає їх поведінку. Тварини є джерелом розвитку логічного мислення. На основі уявлень про тварин, діти вчаться бачити зв'язки і залежності: кішка нявкає у миску - голодна, зачаїлася - полює. Тварини джерело для різних видів діяльності - спостереження, гра, праця, творчість і т. д. В результаті формується допитливість, спостережливість, розвивається уяву, мислення, фантазія.
Тип проекту: творчий, пізнавально-дослідний.
Вид проекту: груповий.
Учасники проекту: діти молодшої групи , вихователі, батьки. 
Тривалість реалізації проекту: два тижні
Мета проекту: Узагальнення і систематизація знань дітей про домашніх тварин, їх пристосованості до середовища проживання, користь для людини і розвиток в дітях гуманного ставлення до «братів наших менших».
Завдання проекту:
- Уточнити, розширити уявлення дітей про домашніх тварин, їх зовнішній вигляд і спосіб життя (про особливості поведінки, чим харчуються, яку користь приносять)
-  Виховувати гуманне ставлення до тварин.
-  Розвивати мовлення , мислення, допитливість,  уяву, збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення
- Ознайомити дітей з професіями людей, що піклуються про домашніх тварин.
- Формувати інтерес і любов до усної народної творчості за допомогою казок, прислів'їв, приказок, лічилок
Очікуванні результати проекту: сформуються і розширяться знання про домашніх тварин і їх значення в житті людини, батьки візьмуть активну участь в проекті, побачать значимість даної теми для розвитку і формування у дітей гуманного ставлення до тварин.
Проблемні питання:
• Навіщо тримати в будинку тварин?
• Як ми б жили без домашніх тварин?
• Навіщо людина приручила тварин?
• Живуть в будинку - значить домашні?
• Вірні друзі або помічники?
• Як доглядати за домашніми тваринами?
• Що станеться з домашнім улюбленцем, якщо випустимо його в дику природу?
Проблема: діти не мають достатніх  знань про домашніх тварин  та їх дитинчат.
Етапи роботи над проектом:
Підготовчий етап.
Обгрунтування вибору теми.
Постановка мети, завдань проекту.
Підбір дитячої художньої літератури для читання дітям.
Підбір дидактичних ігор.
Підбір сюжетних картинок і ілюстрацій.
Читання енциклопедичної літератури про домашніх тварин, спільно з батьками.
Загадування загадок про тварин, розучування віршів.
Основний  етап.
1 тиждень.
Розгляд ілюстрацій: «Домашні вихованці».
Мета: Збагачення знань дітей про тваринний світ найближчого оточення. Прищеплювати любов до домашніх тварин.
Рухливі ігри: «Кіт і миші», «Горобчики і кіт», «Кошенята і щенята», «Кролики».
Д. гри: «Хто як кричить?», «Вгадай по голосу?». Тренувати в звуконаслідуванні.
Читання українських  народних потішок: «Скочив котик»,  «Іде коза рогатая, 
Іде коза вухатая», «Цуцик, цуцик - куций хвіст», «Коник – стрибунець». 
Мета: Прищеплювати любов до усної народної творчості.
Аплікація «Пухнастий кошеня».
Мета: Познайомить дітей з новим матеріалом (вата, ватний диск)
Формувати вміння розташовувати частини в певній послідовності.
Завдання: Виховувати акуратність при користуванні клеєм. Закріплювати назви геометричних фігур: коло, трикутник.
Читання оповідань: О.Іваненко « Няв – няв» ,  казки «Котик і півник», «Коза – дереза», 
Перегляд презентації: «Собака з друзями». Розширити уявлення про будинок вихованців.
Д. гри: «Кого чим нагодуємо?», «Хто де живе?». «Знайди дитинчат», «Які ви, свійські тварини?»
Цілі: Розвивати увагу, сприйняття, мислення, розмовну мову.
Розвиток мовлення. Складання розповідей «Котик Мурчик та його друзі»
Мета: формувати навички монологічного зв’язного мовлення. 
Розгляд картинок: із серії «Домашні тварини». Мета: розвивати допитливість.
Активізувати і збагачувати словниковий запас, використовуючи в мові слова і словосполучення, що характеризують тварин;
Бесіда про правила безпечного спілкування з тваринами. Навчання дітей правилам безпечної поведінки.
Малювання штампами  «Яскраві рибки»».
Мета: продовжувати вчити дітей малювати штампами (рибок), пензликом (водорості), закріпити диференціацію кольорів (червоний, жовтий, зелений); виховувати бажання допомагати, самостійність, творчість.
2 тиждень.
Бесіда з елементами моделювання «Птахи і рибки у нас вдома»
Мета: Сформувати у дітей уявлення про декоративних птахів і акваріумних рибок, які можуть проживати в будинку.
Завдання: Узагальнити і поповнити знання дітей про акваріумних риб та декоративних птахів. Підібрати моделі відповідні варіантам проживання рибок і птахів в домашніх умовах.
Складання описового оповідання за фотографії «Мій домашній улюбленець».
Мета: Вчити дітей складати описовий розповідь з опорою на схему.
Завдання: Розвиток мовлення дітей через використання прикметників при складанні описового оповідання.
Безпека. Бесіда на тему: «Чи не чіпати незнайомих тварин!», «Мій руки після догляду за тваринами!», «Не ображай тварин!»
«Спостереження за собакою»
Мета: ознайомити дітей з домашньої твариною – собакою: вчити називати основні частини його тіла, спонукати до звуконаслідування; сприяти розвитку позитивного емоційного  ставлення до тварин. 
Аплікація   «Веселе цуценя»
Мета: учити складати зображення з геометричних фігур.ю продовжувати вчити дітей наклеювати частини для отримання  цілісного зображення, розвивати сенсорні здібності, орієнтацію на аркуші паперу, виховувати бажання допомагати іншим, охайність. 
Читання художніх творів: К. Д. Ушинський «Бишка», В. Сутеев «Хто сказав Няв?». Розвивати слухове увагу, бажання слухати твори.
Розгляд фотоальбомів з домашніми улюбленцями. Розвивати мовлення дітей, виховувати любов до тварин.
Проблемна ситуація:
«Підбери будиночки для домашніх тварин». Розвивати мислення, окомір, пам'ять.
Як прослухати запис голосів домашніх вихованців. Розвивати увагу, слухове сприйняття, вміння наслідувати голоси.
Читання художніх творів: «Доктор Айболить»  К. Чуковський.
Сюжетно-рольова гра: «Котик Мурчик захворів».
Бесіда з дітьми про роботу ветеринарного лікаря, загадування загадок про тварин. Розгляд медичних інструментів.
«Моя мама лікує тварин». Адам Г. розповість про роботу своєї мами у ветеринарній клініці (презентація фотоальбому).
Рухливі ігри: «качечки і собачка», «Мишки сховалися», «Кішка і курчата». Розвивати координацію рухів, вміння наслідувати тваринам.
Ліплення. Тема: «Миска для улюбленця»
Мета. Розвивати моторику рук, закріпити прийоми ліплення миски (скачувати куля з пластиліну, вдавлювати пальчиком, виховувати бажання зробити приємне своєму улюбленцю.
Сюжетно-рольові ігри:
«Сім'я»: сюжет:  « В гостях у собачки Жульки»,  « В гостях у бабусі в селі»».
Словесні гри: «Чий хвіст? Чия голова? »,« У кого хто? »,« Назви ласкаво ».
Робота з батьками
 Залучення до надання допомоги в зборі ілюстративного матеріалу, розмальовок, мультфільмів.
 Консультації на теми: «Домашня тварина і дитина»  «Навіщо дитині домашня тварина?»
Заключний етап. 
-     Створення виставок дитячих робіт;
-    Фотовиставка «Член нашої сім'ї».
-    «Живий куточок» (імітація) включення батьків.
-    Оформлення альбому «Домашні улюбленці»
-    Презентація «Домашні тварини»
Висновки
Проект «Домашні улюбленці» був спрямований на знайомство дітей з тваринами, їх зв'язком з місцем існування, усвідомлено-правильне ставлення до представників тваринного світу.
В результаті проведеної роботи дошкільнята розуміють і знають:
що домашні тварини грають в житті людини важливу роль.
 Як доглядати за домашніми тваринами, де живуть, чим харчуються. Прищеплення дітям почуття любові і дбайливого ставлення до тварини.
Бажання батьків завести домашнього вихованця.
В результаті проведеної роботи відзначено:
Розвиток у дітей стійкого інтересу до представників тваринного світу - домашнім тваринам.
Активне включення батьків в педагогічний процес ДНЗ, зміцнення зацікавленості у співпраці з дитячим садом.
Можна зробити висновок, що завдяки проведеним занять, бесід,   ігрової діяльності відбулося закріплення і поліпшення знань  дітей з даної теми.

З досвіду роботи вихователя  ДНЗ №3  «Дюймовочка»  Гой О.С.