Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

16 лют. 2018 р.

Обладнання: логічні блоки З.Дьєнеша (об’ємні та площинні), символи, проектор, слайд презентація
Хід заняття
Привітання:
Добрий день, 
Ми вітаємось.
До гостей дорогих,
Посміхаємось!
І сьогодні обов’язково
День у всіх буде чудовий
Вихователь: Діти, чи хочете ви вирушити у цікаву подорож?
Діти, всі ви бачили вечірнє небо, яке воно? (небо зоряне, гарне,загадкове).
Який Місяць? (ясний, блискучий)
Який Місяць може бути? (тоненький серпик, або круглий).
Місяць і зорі, далекі планети і гаряче Сонце, весь неозорий простір - як ми можемо назвати одним словом? (Космос)
Я пропоную вам вирушити у космічну подорож!
На чому ми можемо відправитись в Космос? (космічному кораблі, ракеті)
Гра «Готуємо ракету»
Матеріал: обручі червоного, синього, жовтого кольорів, великий трикутник-ракета,логічні кубики, блоки Дьенеша.
Мета: формування операції класифікації та узагальненні блоків по одному-чотирьох ознаками, розвиток логічного мислення, уваги.
Опис гри: обручі розкладаються на підлозі в ряд, додається трикутник-ракета. За допомогою логічних кубиків (крім кольору) визначається умова для кожного з обручів.
Правила: Щоб вивести ракету на орбіту необхідно заповнити паливом всі три ступені ракетоносія, відповідно до умови.
Вам потрібно самостійно вибирати обруч, який ви будете заповнювати, підкидаючи кубик виберіть умову форму , розмір, колір Паливо це геометричні фігури, назвіть які: 
•    має 4 кути і 4 рівні сторони, 
•    три кути та три сторони,
•    чотири кути, дві довгі сторони і дві короткі
•    фігура в якої немає куточків
Самостійна робота
Наша ракета до польоту в Космос готова. Кожен з вас бере один квиток та знаходить своє місце. Що вам нагадують ці квитки?(закодовану геометричну фігуру)
Дидактична гра «Знайти своє місце»
-    Діти беріть смужку з закодованою геометричною фігурою  і знаходьте своє місце. Вихователь перевіряє правильність
Вихователь: Одягаємо скафандри вирушаємо в   політ
Ця швидка нова ракета
Для польотів на планети.
Ми у космос вирушаєм.
Що у нім-всього незнаєм,
Ми місця скоріш займаймо,
Пуск! І швидше відлітаймо!
-    Рахуємо зворотною лічбою від десяти.
-    Пуск!
(Перед дітьми слайд  зоряного неба, де представлений маршрут, по якому вони мають подорожувати)
«Бліц-турнір»
Поки будемо летіти пограємо в «Бліц-турнір», що означає уважно слухати і швидко відповідати. Я читатиму логічні задачі вам потрібно сказати відповідь , слухаємо уважно і думаємо 
    В отарі 100 овець. Усі крім 9, втекли. Скільки залишилося? (9)
    З-за куща стирчить 10 вушок. Там сховалися зайчики. Скільки зайчиків? (5)
    У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожен з цих котів бачив ще 3 котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?(4)
    Що важче кілограм пуху чи кілограм заліза?(однаково)
    На що подібна половина яблука? (на другу половину)
    Скільки горошин можуть увійти в склянку? (горошини не ходять)
    Яких каменів немає в річці? (сухих)
Вихователь: Перед нами планета Венера. Дуже гарно на цій планеті. Але трішечки сумно я пропоную вам посадити тут чарівні квіти
Гра «Садівники»
Матеріал: обручі, картки з символами властивостей блоки Дьєнеша.
Мета: формування операції класифікації та узагальненні блоків по одному-чотирьох ознаками, розвиток логічного мислення, уваги. Визначення областей перетинання.
Опис гри: обручі розкладаються на підлозі. За допомогою карток з символами властивостей визначається умова для кожного з обручів, необхідно використовувати різні властивості, для того щоб створити можливість для перетину областей обручів.
Правила: Діти, перетворимося в садівників, які вирішили посадити красиві квіти на клумбах, в перший круг потрібно покласти всі круглі фігури, в другий - червоні, в третій всі великі фігури. Зверніть увагу, що є таке місце, де перетинаються обручі, відповідно в цьому місці фігури повинні відповідати обом умовам - бути і червоними і круглими, великими червоними, великими круглими
Молодці!Справилися з завданням . Летимо далі!
Гра «Продовж ряд»
Вихователь: Діти, ми потрапили на планету Сатурн, де пройшла піщана буря і все засипало піском та перемішало картки 
Давайте разом спробуємо відновити Вам потрібно викласти ланцюжок, щоб поруч не було фігур однакових за формою, кольором,розміром. 
Вихователь: Молодці ви виконали завдання!
Фізкультхвилинка
Ми у Космосі літаєм
 Зараз всі відпочиваєм 
Руки вгору, руки вниз 
кругом себе обернись 
Ми планети підкоряєм
 Ну і трішки пострибаєм.
Вихователь: Ну що, відпочили? Можемо подорожувати далі?
Гра «Закодуй фігуру»
Ось ми потрапили на планету Марс .
Хто знає що це? Марсохід  пересувається по поверхні Марса. Автоматичні марсоходи управляються дистанційно командами з Землі. Марсохід  має  послати дослідникам інформацію ,але для  того щоб переслати результати досліджень інформацію потрібно зашифрувати . Допоможемо закодувати .
Гра «Яких фігур не вистачає?»
І ось ми з вами потрапили на Юпітер - найбільшу планету сонячної системи . Багато дослідників і вчених вважають , що на Юпітері цілком можливе життя, тому вони часто організовують космічні експедиції. І ось на космічній станції сталася поломка і космонавти не можуть полетіти на Землю . Допоможемо їм ? Потрібно відновити їхню апаратуру. Ваше завдання вставити фігури, яких не вистачає
Вихователь : Летимо далі. Наступна планета Уран.

Гра «Зайва фігура»
- Погляньте якась скриня, а на ній багато замків. Для того щоб її відкрити потрібно назвати яка фігура зайва і чому.
Вихователь: Молодці, впоралися із завданням !
«Мозаїка цифр»
Летимо на останню планету Нептун . Ця планета така загадкова та чарівна. Вам потрібно розкодувати фігури та розв’язати приклади.  Хто в нас вийшов? Так це людина.
Молодці, ви добре попрацювали. Але час повертатися додому. Нам потрібно запустити нашу ракету за допомогою зворотної лічби. Давайте порахуємо від 10 до 1.
 
«Скафандр в відсік»
Ось ми і прилетіли на нашу планету Земля. А тепер скафандри потрібно розставити в відповідний відсік - кімнату.  
Ось закінчилася гра, 
повертатись нам пора.
Працювали ми завзято,
 дуже гарні ви малята.
Ви скажіть тепер мені: 
що сподобалось, що ні?