ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

1 лист. 2018 р.

1.11.2018 проведено консультацію під час якої вихователі  ознайомилися з методами та прийомами, які можна використовувати під час ознайомлення дошкільників з репродукціями картин

Методи та прийоми,які використовуються при ознайомленні з творами образотворчого мистецтва:

– розглядання репродукцій картин чи серії картин, ілюстрацій під керівництвом вихователя;

– пояснення (в ході перших бесід для уточнення деталей);

– мовчазне сприймання картини;

– створення ситуації виклику (непряме запрошення дитини до самостійних дій, провокування і спонукання дітей до активності за рахунок надання їм нових можливостей);

– запитання вихователя за змістом картини;

– бесіда за змістом твору;

– самостійні висловлювання дітей;

– складання описових розповідей про певні частини картини;

– розповідь вихователя;

– уточнення, пояснення, доповнення;

– читання віршів, уривків прозових творів, які по змісту співпадають з певним твором живопису;

– виставки художніх творів на ту чи іншу тему чи виставка творів одного художника;

– вікторина на закріплення знань про художників та їх твори;

– екскурсії в музеї, на виставки, у картинну галерею;

– самостійне розглядання дітьми ілюстрацій, репродукцій картин, тематичних альбомів (наприклад, «Творчість М.Приймаченко»);

– пригадування картин, літературних творів за подібністю;

– порівняння, зіставлення зображеного на картині з власним досвідом;

– знаходження фрагмента, зображеного на картині, відповідно до опису вихователя чи художнього слова;

– «входження» дітей у світ картини; виокремлення об'єктів, зображених на картині, та встановлення різного рівня залежностей між ними (хмаркою - небом, гілкою - стовбуром, снігом - ялинкою тощо);

– занурення в образ людини на портреті;

– «уявна подорож» за змістом картини;

– персоніфікація неживих об'єктів; (Наприклад: «Я - річка, Я багато чого бачу на своєму шляху, бо течу по горах і долинах, через ліси і поля, міста і села»...);

– уявлення себе на місці конкретного героя та розповідь від його імені (що він відчуває, як би він себе повів...);

– метод адекватних емоцій, які відповідають стану зображеної людини;

– інтерактивний метод «мікрофон»;

– метод акцентування на частинах зображеного (очі, руки, обличчя, одяг, взуття тощо);

– експериментування з картиною (заміна героїв, зміна зовнішнього вигляду героя, внесення в картину нових елементів, вилучення об'єктів живої-неживої природи тощо);

– складання віртуальних (уявних) діалогів між героями картини;

– вихід за межі зображеного на картині (Що відбувалося до, і що могло б відбутися з героями, природою, погодою після зображеного на картині);

– уявне обстеження картини (відчути запах, почути звуки, доторкнутися до предмета чи об'єкта тощо);

– метод багатоканальної діяльності (задіюванням різних аналізаторів при сприйманні картини);

– вирішення проблемних завдань за змістом картини (- Як ви здогадалися? Що могло б статися далі? В яку пору дня художник малював картину? Який настрій був у художника? Якою була погода?); інтерактивний метод «Дерево рішень» або метод розв'язання проблем;

– придумування своєї назви картини (пошук іншої, біль вдалої і точної назви твору живопису);

– ствердження - провокація (навмисна помилка вихователя при описі картини чи її частини);

– метод творчих завдань (Наприклад, порівняти вираз обличчя мами до того, як ти зробив приємне або неприємне, і після цього);

– введення нового героя (об'єкта) в картину;

– порівняння 2-3 картин за змістом;

– опора на власний досвід дитини (прийом апперцепції);

– метод музичного супроводу;

– пластичний етюд (дітям пропонується увійти в стан героя: повторити його позу, міміку, а потім розповісти про свої відчуття);

– придумування компліментів (яблуку, вазі, листочку, берізці, річці тощо);

– дидактичні ігри («Впізнай за описом», «Яка картина зайва», «Вистав натюрморт», «Склади з частин ціле», «Знайди розбіжності», «Спільне-відмінне» та ін.); тощо.

За допомогою цих методів і прийомів ознайомлення з картинами закладається базис особистісної культури дошкільника. Дитина усвідомлює себе суб'єктом творчості, митцем, здатним не лише відтворювати здобуті враження, а й переносити їх у життя, збагачувати власним досвідом.

http://okhtyrka-strumochok.sumy.sch.in.ua/metodichna_storinka/konsuljtacii/zavdannya_metodi_i_prijomi_pri_oznajomlenni_doshkiljnikiv_z_reprodukciyami_hudozhnih_kartin/