Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

28 вер. 2018 р.

Заняття з розвитку мовлення з використанням засобів музейної педагогіки                 
Тема: Йде нашим краєм золота -осінь 
Мета: МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК
Зв'язне мовлення: вчити дітей описувати осінь за схемами, будувати діалог на запропоновану тему та залучати дітей до елементарних правил ведення діалогу (вміння слухати і розуміти співрозмовника; формулювати і ставити запитання; будувати відповідь у відповідності з почутим).
Граматика: вчити підбирати прикметники до іменників, вправляти у вживанні складних речень із сполучниками, «адже», «тому що», «бо», «я думаю...» «я гадаю...». ;
Словник: збагачувати словник дітей новими словами та словами, що означають осінні явища.
ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК «У світі природи»
Систематизувати уявлення дітей про пору року - осінь, закріпити знання про ознаки та прикмети осені.
ХУДОЖНЬО - ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Уточнити знання про натюрморт, формувати вміння самостійно створювати його.
Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять, самостійно шукати способи спільного досягнення мети; творчо реалізовувати себе в груповій роботі; виховувати інтерес до пізнання нового, любов до природи.
Матеріал: ширма для створення музею, схеми для розповіді, ілюстрації до казок де заховалась осінь, листочок з загадкою про осінь, листочки червоного та жовтого кольору, хмаринка з краплинками. Слайд - презентація «Осінь» , запис голосу- Осені , картинки до гри «Калейдоскоп осінніх явищ».
Хід заняття.
(Вихователь організовує дітей навколо себе)
Вих-ль: Діти, ви прийшли до дитячого садочка, зустрілися один з одним, зі мною, із гостями. А коли люди зустрічаються, вони обов'язково вітаються. Тож давайте привітаємо гостей . (діти вітаються)
Добрий день вам!
Добрий день нам!
Добрий день всім - Дорослим і малим - Добрий день!
Вихователь: Діти, ви не чули, мені здалося, що хтось до нас у віконечко постукав? Давайте подивимось.(Знаходять на підвіконнику осінній листочок). Вихователь: Як ви гадаєте, як листочок міг до нас сюди потрапити? Свої пояснення починайте зі слів: «Я думаю...» «Я гадаю...».(відповіді дітей).
Вихователь: Цей листочок незвичайний бо він містить повідомлення для нас послухайте його уважно. Загадка про осінь.
Жовте листячко летить, під ногами шелестить, Сонце вже не припікає, коли, діти, це буває? (восени)
Вихователь: Молодці діти. - А які слова вам допомогли відгадати загадку. (Відповіді дітей)
2. Мотивація створення міні-музею Осені
Вихователь: - Діти, а чи замислювалися ви, чому восени так часто йдуть дощі, Осінь ніби плаче? ( відповіді дітей).
Вихователь: Я запитала в Осені і почула відповідь.
(Запис голосу ): час дуже швидко минає, незабаром скінчиться осіння пора, а на зміну мені прийде холодна зима, і від мене - Осені і сліду не лишиться, ніщо про мене не нагадуватиме.
Вихователь: Бачите, є за чим журитися Осені, сумувати. І от я хочу запропонувати вам, малята, одну цікаву ідею. Було б чудово, якщо б ви мені допомогли створити музей осені. Але спочатку скажіть, чи були ви в музеях? Що ви там бачили? (відповіді дітей: картини, портрети, експонати, різні предмети: посуд, одяг, іграшки, тварини, фотографії) Вихователь: - Так, в музеях зібрані старовинні речі, або речі які мають відношення до якоїсь події, це картинки, виставки, цікаві розповіді, щоб люди милувалися ними і зберігали про них пам'ять. Щоб створити музей осені, в нашій групі нам потрібно зібрати речі, які будуть нагадувати про осінь - цю дивовижну пору року. Тож розпочинаємо збирати цікавинки про осінь.
Зверніть увагу на свої емблеми і підійдіть до столів з відповідними символами . Прошу вас сісти за столи.
- Перш ніж приступимо до першого завдання, давайте пригадаємо правила роботи в групах.
1. Не перебивати товариша,
2. Вислуховувати товариша до кінця;
3. Звертатися один до одного ввічливо;
4. Хто потребує допомоги, той піднімає листочок.
5. Не заважати один одному
( пояснюю кожній групі що будуть робити)
Вихователь: - група червоних листочків - складатиме опис - осені за схемою.
Група жовтих - шукатиме, в яких казках заховалась осінь і доведе свою думку.
(Перевірка групової роботи: опис, картинки).
- Ось в музеї, є перші цікавинки - це розповідь і малюнки з казок де сховалась осінь. Вихователь . Діти одягніть на свої голівки шапочки - наголовники з листочками уявіть, що ви перетворились на осінні листочки.
Гра - імітація «Листочки», (звучить музика я розповідаю казку про листочки)
В одному парку росло багато різних дерев дуби, клени, берізки, тополі, каштани. Весною народились на деревах малесенькі листочки. Дерева мами їх годували, поїли, гойдали на своїх гілочках. Листочки підростали, сонечко їх обігрівало, дощик вмивав, вітерець колисав вліво, вправо, вліво, вправо. Добре було листочкам. Вони шелестіли і розмовляли між собою ш-ш-ш. Але ось настала осінь. Налетів сильний вітерець і листочки відірвались від дерев мам та й закружляли у повітрі. Ви кружляли, і тихо опускалися на землю то знову злітали до неба. Раптом вітерець за тих і ви почали тихенько падати, падати на землю. А на землі було багато різних листочків, ви зустрілися один з одним, зраділи , але листочки були різними один на одного несхожі, захотіли вони познайомитися і розповісти один одному про себе?
- Вам необхідно домовитися між собою, що ви будете говорити, хто буде першим розпочинати розмову? Пам'ятайте, що треба привітатися, познайомитися, а потім про щось запитати, (діти складають діалоги)
Вихователь: ваші діалоги і листочки ми теж залишимо в нашому музеї.
- Діти Осінь яка? (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, казкова, дощова, похмура, весела, чарівна, ...).Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь .- Чому осінь називають багатою, щедрою?
Вихователь: - Було б дуже добре, якщо в нашому музеї буде також натюрморт з осінніх дарунків.
- Що таке натюрморт ?
Дитина
Якщо на картині вода у графині,
Овочі, квіти або навіть торт,
То зветься картина така натюрморт.
Вихователь : Натюрморт - це зображення різних предметів, речей.
Пропоную вам зробити два осінні натюрморти, так як у нас дві групи одна червоні листочки а друга жовті. червоні працюють за чим столиком де червоний листочок а жовті де жовтий..  (діти складають натюрморт)
Вихователь: - Ось які гарні вийшли осінні натюрморти ще одна цікавинка в музей.
- Осінні натюрморти ми з вами зробили. Добре якщо в нашому музеї буде також і портрет  осіннього дощу, який ми намалюємо словами.
- З чого складається дощик ? (Дощик складається з крапельок.)
Щойно ви сказали що дощик складається з краплинок. Дощик пішов і розгубив свої краплинки давайте повернемо їх йому.
- Тільки скажіть де живе дощик? (Дощик живе у хмаринці)
Повертаючи краплинки до хмаринки ви будите називати ознаку дощику (дощик який?) - сумний, похмурий, важкий, густий, рясний, дрібний, веселий, тривалий, холодний)
Вихователь: - А ще дощ, можна назвати капосним, як ви думаєте чому?
Вихователь: - Тому що, він сам собі гуляє, і діток на вулицю не пускає. І є ще «грибний» дощ - це такий легенький, маленький осінній дощ, після якого росте багато грибів у лісі. Смішний дощ - літній, діти бігають по калюжах і сміються.
- Ось ми і портрет осіннього дощу залишимо у музеї. Подивіться скільки вже в нас у музеї цікавих експонатів . Музей ми можемо поповнити цікавою грою
- Граємо в гру «Калейдоскоп осінніх явищ»
Я починаю речення, а ви закінчуєте, вибираєте відповідну картинку і передаєте в музей.
- Осінь — нудна пора року, бо... (не чути голосів птахів);
- Я сьогодні не піду гуляти, адже... (на дворі іде дощ)
- Восени мені буває сумно, тому що... ( осінь закінчується)
- Птахи восени відлітають у вирій, бо... (стає холодно).
- Мені подобається осінь, тому що ... (вона дуже гарно та різнобарвна пора року)
- Я люблю осінь, тому що... ( вона, чарує нас своїм осіннім золотом).
- Я дуже люблю дивитися, як падає листя тому що,... (я себе уявляю осіннім листочком).
Діти завдяки нашому чарівному листочку, ми створили музей - Осені. Давайте також його залишимо в музеї.
Ось ми і створили Музей - Осені Що є в ньому?
Казки де заховалась осінь, опис осені, натюрморти з осінніх дарунків, портрет дощу діалоги листочків, гра 
Контрольна - оцінювальна діяльність Чи сподобалося вам створювати музей?
- Що саме вам сподобалось робити ?
- Створення яких експонатів викликало у вас труднощі?
- Які завдання для вас виявилися найцікавішими?
- Кого можна похвалити?
- Дякую вам за чудову роботу ви гарно попрацювали. Діти до нас звертається Осінь.
Осінь: « Дорогі діти, дякую вам за створення музею, на нам 'ять про нашу зустріч я дарую вам свої світлини                 
Перегляд презентації «Осінь»