ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

20 вер. 2020 р.

Рекомендації педагогам

«Професійна орієнтація дошкільників в умовах ДНЗ»

  1. Доцільно використовувати в освітній роботі з питань професійної орієнтації малюків багатокомпонентний підхід, який своєю чергою має бути зорієнтований саме на дошкільників:
  • навчання дітей через гру (використання дидактичних, настільних, сюжетно-рольових, рухових, конструктивних ігор, ігрових вправ, етюдів);
  • організацію навчання дітей за проектним методом (планування проекту ознайомлення з певною професією);
  • урізноманітнення форм подання інформації дітям за професіями, тобто підтримання зацікавленості навчальним матеріалом: використання технічних засобів навчання (перегляд слайд-шоу, пізнавальних фільмів і мультфільмів, комп’ютерних навчальних ігор); екскурсії, тематичні бесіди, читання художньої літератури, зустрічі з фахівцями, цікавими людьми, експериментальна діяльність, практичні вправи з реальними інструментами праці, художня діяльність (ліплення, малювання, аплікація, конструювання);моделювання ситуацій тощо. Такий багатогранний підхід до ознайомлення з професіями відкриває дітям світ, який вони поки що не помічають.
  1. Вихователь є провідником інформації, необхідної для особистісного зростання дитини та залучення її до дорослого світу професій. Яку б роботу педагоги не організовували з дітьми з ознайомлення із професіями, головна мета – зацікавити малят, показати естетичну та практичне цінність виготовленої речі; формувати почуття відповідальності за якість своєї праці, бажання порадувати нею інших; виховувати шанобливе ставлення до результатів праці дорослих.
  2. Формування первинного обсягу знань у дошкільників, збагачення дитячого банку енциклопедичними знаннями за певною темою, сприяння розвитку в дітей процесу самопізнання, пробудження зацікавленості професіями своїх батьків, виховання поваги до людей будь-якої професії.
  3. Щоб зацікавити дитину, сформувати в неї особистісну мотивацію, необхідно запропонувати дошкільнику широкий, яскравий вибір наочного й ігрового матеріалу (схематичні таблиці за професіями, картинки, дидактичні ігри, дитячу літературу, розмальовки тощо). Використання в педагогічній роботі саме такого дидактичного матеріалу сприяє підвищенню якості навчання дітей.
  4. Ознайомлювати дітей старшого дошкільного віку із сучасними професіями, такими як: програміст, дизайнер, працівник банку тощо.
  5. Під час ознайомлення дітей з певними професіями обговорювати, які знаряддя праці використовує людина тієї чи іншої професії.
  6. Проводити опитування дітей «Що ти знаєш про...?» для з’ясування рівня знань дітей про професії.
  7. Важливою у процесі профорієнтації і професійна допомога вихователів дитячих закладів батькам у соціалізації дитини. Вона полягає у створенні умов щодо усвідомлення батьками особистісного й соціального значення батьківства, відповідальності родини за сьогодення й майбутнє дитини, у допомозі розвитку батьківських рис (батьківське самовдосконалення), у пізнанні своєї дитини, її здібностей, темпераменту, страхів, у підтриманні під час подолання перешкод у виховному процесі.