ЗДО №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

28 січ. 2022 р.

/Files/images/іграшки.jpgСтимулюємо фізичну активність

Лікарі відзначають: запорука успішного розу­мового розвитку дитини — її фізична активність, особливо на свіжому повітрі. Які ж іграшки ста­нуть у пригоді в приміщенні й надворі?

Дитячий транспорт. Це велосипеди, толо- кари (машинки-каталки), самокати та біговели. їх використання запобігає гіподинамії, сприяє розвитку координації, вестибулярного апарату, тренуванню суглобів та м’язів. Перевагу варто віддавати двом останнім видам: при їзді на них працюють не лише ноги, а й руки та черевний прес. А от економні варіанти — трансформери (біговели-самокати, біговели-велосипеди) — не­зручні в користуванні й навіть можуть призвес­ти до травми: у них неправильно розташовано центр ваги, вони мають завелику масу, майже не регулюються під зріст дитини і погано долають перешкоди на шляху.

М’ячі. Бажано, щоб вони були різних розмі­рів та з різних матеріалів.

Кеглі. їх можна збивати м’ячем, переносити з місця на місце, катати по підлозі рукою чи но­гою, пробігати чи проповзати між ними або по об­меженій ними доріжці.

Іграшки-“стрибуни”. Йдеться про дитячий варіант фітбола — великі гумові іграшки-тварини, з якими можна виконувати цілі комплекси вправ для зміцнення хребта, посилення кровообігу в між- хребцевих дисках та обміну речовин у тканинах.

Масажні доріжки та килимки. Вони спри­яють правильному формуванню стопи, розвива­ють відчуття рівноваги та координацію, допома­гають компенсувати брак тактильних відчуттів.

Розвиваємо дрібну моторику

Цікавими для дітей і справді корисними є іграшки, дії з якими вимагають точності й акурат­ності, активізують логічне та образне мислення, виховують уважність.


/Files/images/завантаження.jpgПірамідки. Пірамідки. Перші дитячі пірамідки з’яви­лися ще в Давньому Єгипті й досі залишаються поширеними розвивальними іграшками. Оби­раючи пірамідки, слід віддавати перевагу тим, в основі яких не конус, а прямий стрижень — з та­кою іграшкою можна виконувати більшезавдань: складати кільця від більшого до меншого і від мен­шого до більшого, від світлого кольору до темно­го і навпаки, кидати їх на стрижень. Високий роз­вивальний потенціал мають пірамідки-вкладки з відерець або коробочок, з яких можна будувати вежі або складати їх за принципом мотрійки

Сортери. Сортери. Мабуть, найпопулярніша нині розвивальна іграшка для дітей раннього віку — ємкість з отворами різних форм, до яких потрібно добирати відповідні вкладки. Крім стандартних геометричних варіантів, існують також сортери з тваринами, фруктами, транспортними засобами тощо.

Складані картинки. Це можуть бути об’ємні та плоскі пазли з невеликою кількістю де­талей, дерев’яні та пластикові іграшки-вкладки (для найменших — ті, деталі яких мають ручки), розрізні картинки. Ігри з ними розвивають уяв­лення про співвідношення частини й цілого, фігу­ри та її контура, вчать орієнтуватися в просторі.

Пальчикові лабіринти. Малятам подо­бається гратися з різнобарвними намистина­ми. Для найменших, які ще можуть тягти в рот дрібні деталі, ідеально підходять пальчикові лабіринти — іграшки для розвитку сенсорики, дрібної моторики та координації. Проводячи на­мистинки по складних заплутаних маршрутах, діти тренують суглоби рук.

Розвивальні намиста. Трохи старші діти залюбки нанизують розвивальні намиста — на­бори різноманітних намистин (однотонних або із зображеннями), які потрібно набрати на шнур з довгим твердим кінцем. Нанизують такі намис­та відповідно до завдання дорослого (від мен­шої до більшої, спершу зелені, потім жовті, одну квіточку і два кружечки тощо) або за бажанням дитини. Особливо радує малят можливість по­тішити власноруч зібраним намистом маму або старшу сестру.

Шнурівки. Стандартні іграшки-шнурівки ще заскладні для дітей раннього віху. Для них іс­нує спрощений варіант — основи з наскрізними дірками, крізь які треба пропустити шнур з ве­ликим наконечником. Спершу діти вчаться пра­цювати з одним отвором, потім поступово збільшу­ють їхню кількість. Най­частіше такі іграшки виго­товлені у формі фруктів, овочів чи грибів, а нако­нечник має форму гусені.

Робимо іграшки власноруч

Яким би широким не був асортимент іграш­кових магазинів, багатьох видів цікавих і справ­ді корисних іграшок там не знайдеш: виробляти їх фабричним способом не надто прибутково, а розрекламувати не так просто, як, скажімо, елек­тронні звукові й музичні іграшки. Проте завдяки Інтернету можна знайти як готові вироби, так і майстер-класи з виготовлення їх власноруч.

“Шукалки”. Чудово розвивають мотори­ку та короткочасну пам’ять фігурки з фетру або велюру, наповнені білим бісером, гранулятом чи пропареним рисом та кольоровими ґудзиками і намистинами. Ці фігурки мають віконечка з цупкої прозорої плівки. Дитина натискає на іграшку так, щоб у віконечку з’являвся певний названий дорос­лим предмет. До “шу- калок” нерідко додають “карту скарбів” — підказ­ку, які саме фігурні ґудзи­ки там можна знайти.

“Ненажерки”. Це об’ємні, порожні всере­дині ляльки у вигляді звірят. їх потрібно “годува­ти” намистинками, дрібними іграшковими фрук­тами або справжніми горішками (предмети потім виймаються через отвір ззаду або внизу іграш­ки). Така забавка поширена в Японії. Виготовити “ненажерку” можна навіть з картону та пласти­кового стаканчика. Більш довговічним буде тек­стильний або в’язаний варіант. Така іграшка і мо­торику розвиває, і вчить дбати про когось.

Сенсорні міні-килимки для рук. Стан­дартні масажні килимки призначені для ніг. Проте виготовити подібні можна і для рук — нашити на основу з тканини різних фактур чи в’язаного по­лотна доріжки з ґудзиків та намистин і заохочува­ти малят проходитися по них пальчиками у різні способи: приставним кроком, по­вільно, швидко, великими і малими кроками. Збільшити розвивальний потенціал таких іграшок можна, додавши килимкам сюжетності.