Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Дюймовочка"
Записи за датою

30 черв. 2022 р.

  Результати контролю за Внутрішньою системою забезпечення якості освіти  систематично розглядалися на нарадах при директорові, оцінювалися на педагогічних годинах. За результатами контролю було узагальнено: довідки, доповідні записки, картки аналізу.

Впродовж року з вересня 2021 по лютий 2022 були проведені заплановані контролі: тематичний,  оглядовий, попереджувальний.

Робота з даного напрямку проведена на достатньому рівні.

   Протягом навчального року активно сприяла впровадженню педагогами в  освітній процес інновації. Із 10 педагогів всі (100%) використовують інновації, такі як інтегроване навчання, технологій А. Богуш; Н. Гавриш; Л. Шульги, Дьєниша, Стеценко.

Особливу увагу приділяю розвитку обдарованості дітей. В закладі протягом року працювало 4 гуртка та 4 творчих лабораторій:

 

Музично - інструментальний гурток «Веселі музики»

Головіна О.О

Творча лабораторія (образотворчий напрямок) «Вправні пальчики»

Облаєва С.В

Економічний гурток

«Юні фінансисти»

Гой О.С

Творча лабораторія «Стежинкою духовності»

Куценко Л.М

Творча лабораторія «Калейдоскоп ігрової творчості»

Головань В.І.

Творча лабораторія «Юні кулінари»

Селіванова С.М.

Образотворчий гурток «Різнобарвний дивосвіт»

Методист  ЦНТТУМ

Доброва Л.Л 

Пізнавальний «Флористика для дошкільнят» (еколого – натуралістичного напрямку)

Керівник гуртка Суха В.В з СЮН

Моніторинг стану засвоєння програми дітьми у всіх вікових групах є головним показником роботи педагогів та  колективу закладу. У ДНЗ створені всі умови для всебічного розвитку дошкільнят. В січні 2022 року педагогами обстежено 24 дитини раннього віку та 95 дітей дошкільного віку. За результатами діагностики дошкільників по засвоєнню програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» визначено наступні результати:

 

Порівняльна таблиця моніторингових досліджень вересень 2021– січень 2022

 

      Група

 

Рівень

І молодша

ІІ молодша 

Середня

Старша «А»

Старша «Б»

 

Січень

Вересень

 (16и дітей)

Січень

(7 дітей) 

Вересень (19дітей) 

Січень

(12 дітей) 

Вересень

(19 дитини)  

Січень

(13 дітей)

Вересень

( 16 дітей )

Січень

(13 дітей ) 

Високий

-

 

-

-

4 (21%)

5(42%)

3(15%)

7(54 5%)

   

Достатній

-

 

3(19%)

2(43%)

8(37%)

3(25%)

6(33%)

3(23%)

2(13%)

9(69%)

Середній 

-

 

11(69%)

3(43%)

5(26%)

7(37%)

13 (56%)

1(8%)

8 (50%)

3(23%)

Низький

-

 

2(13%)

1(14%)

3(18%)

3 (15%0 

2(9%)

2(15%0

6 (37  %)

1 (8%)

 

Моніторингового дослідження рівня розвитку дітей І молодшої групи не проводилось в вересні, тому що була адаптація дітей, а в січні не відбулось, з причини призупинення освітнього процесу в зв’язку з захворюванням здобувачів освіти і низькою відвідуваністю ними закладу.

У зв'язку з веденням воєнного стану та виїздом за кордон більшості дітей (6 чоловік), станом на 27.05.2022 р. було проведено дистанційне опитування серед батьків щодо вступної компанії дітей – випускників до першого класу. За результатами опитування встановлено: що 18 дітей подали документи до шкіл м. Первомайськ; початкову освіту здобувати за кордоном буде 1 дитина. Батьки п'ятьох вихованців ще не визначились з цим питанням, так як перебувають за кордоном, але планують повертатись. Троє дітей не йдуть до школи та залишається у дитячому закладі з причини неготовності до шкільного навчання. Всі батьки випускників були проінформовані про умови вступної компанії дітей до першого класу та терміном подачі пакету документів.

Методична робота 

Головною метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя. Велика увага у роботі закладу приділялася наступності дошкільної та початкової освіти. Тісно співпрацюємо з гімназією №10 (директор Плотнікова Т.І.). Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, читали літературні твори, проводили бесіди про школу, ходили на екскурсії до школи. Провели спільні онлайн загальносадові збори з вчителями початкових класів. Випускники нашого закладу дошкільної освіти мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі. Дякую за персональний внесок в підготовці дітей до школи вихователям старших груп Головань Валентині Іванівні, Облаєвій Сніжані Володимирівні, Хізрієвій Надії Олександрівні. Таким чином, у ДНЗ створені всі умови для всебічного розвитку дошкільнят. 

Підвищенню фахової майстерності педагогів сприяло проведення відкритих переглядів за пріоритетними напрямками роботи в різних вікових групах. Вихователі мали змогу удосконалити свої знання щодо використання ефективних методів впливу. Протягом року до педагогічних рад проведено колективні перегляди:

  • заняття  з ОБЖД «Не жартуй з вогнем» вихователь Хізрієва Н.О.

  • заняття з ОБЖД «В пошуках фарб світлофора» вихователь Куценко Л.М.

В ході відкритих переглядів, педагоги продемонстрували свою фахову майстерність, творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дітей до пізнавальної та практичної діяльності за темою, підтримувати дитячу зацікавленість упродовж всього заняття. Кожне переглянуте заняття свідчило про велику попередню роботу з малятами і батьками. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи з малятами; у кожного педагога – були власні творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.

 

Заслуговують на увагу ефективно та продуктивно проведені такі методичні  заходи:

  • Семінар – «STREAM-освіта дошкільників - альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дошкільників»  (09.09.2021.)

  • Гра – стратегія «Формуємо соціальний досвід дошкільника» (30.09.2021) 

  • Семінар – практикум «Дистанційне навчання дошкільників: виклики , рішення, досвід» (07.09.2021)

  • Семінар – практикум з розвитку мовлення №1 «Шляхи оптимізації  роботи з мовленнєвого розвитку дошкільника за БКДО» (04.11.2021)

  • Семінар – практикум «Вплив ігор з елементами театралізації  на соціально-моральний розвиток дітей» (30.12.2021)

  • Інтерактивний семінар «Використання міні-музеїв у народознавчій діяльності закладу дошкільної освіти» (13.01.2022)

  • Майстер – клас «Ознайомлюємо дітей з професіями під час сюжетно-рольових ігор» (10.02.2022)

Проведено дві  педагогічні ради

 

Педагогічна рада №1: «Зміст діяльності і завдання педагогічного колективу ДНЗ у 2021/ 2022 н.р». (установча).

31.08.2021 року

 

 

Педагогічна рада №2:  «Інтеграція суспільного та родинного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини»

02.12.2022 року

 

 

Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю та доцільністю тематики, інноваційним підходам до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів.

Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю та доцільністю тематики, інноваційним підходам до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів.

Була членом комісії з тематичного вивчення вищезазначених питань. Результати вивчення тематичних питань розглядалися на педагогічній раді, комплексне вивчення узагальнилось наказом. Прийняті рішення сприяли покращенню результатів з зазначених напрямів роботи.

 Однією з масових форм методичної роботи в дошкільному навчальному закладі є організація виставок, як епізодичних так і постійнодіючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками.

Вихованці всіх груп разом з батьками брали участь у конкурсах, фестивалях, виставках, які проходили в дошкільному закладі:

•        фото-виставка «Мої улюблені міста в Первомайську» (вересень, 2021);

•        виставка поробок із природного матеріалу «Осінні фантазії» (жовтень, 2021);

•   виставка дитячих малюнків та робіт декоративно-прикладної творчості на протипожежну та техногенну тематику «Кращий пожежний – це ти обережний» (листопад, 2021);

•       виставка новорічних поробок «Новорічна майстерня» (грудень 2021)

•      огляд  груп до нового навчального року (вересень, 2021.) 

 З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого закладу впродовж 2021-2022 н.р. педагогами закладу постійно надавались фото та відео звіти педагогічної роботи з вихованцями закладу: організована навчальна діяльність, святкові заходи, гурткова  робота, діяльність дітей впродовж дня, заходи проведення  оздоровчо – профілактичної роботи, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, огляд предметно – ігрового середовища групових кімнат тощо. Завдяки партнерській взаємодії адміністрації та педагогів, батьки вихованців були повноцінними учасниками освітнього процесу в дистанційному режимі. Для заохочення дітей, які не відвідують дошкільні заклади, на сайті ДНЗ № 3працює служба «Телефон довіри », де батьки майбутніх першокласників мають змогу звернутися до будь яких фахівців та отримати кваліфіковану допомогу. Впродовж 2021 – 2022 навчального року таких звернень до ДНЗ № 3 не було. 

    Також створено групу для батьків вихованців ДНЗ «Садочок Дюймовочка» в соціальній мережі Facebоok (онлайн заняття, режимні моменти, свята, розваги)

Контролювала своєчасність та якість роботи щодо висвітлення діяльності дошкільного закладу, її популяризації. Протягом навчального року в місцевих ЗМІ було надруковано станом на 01.06.2021 року 9  публікації у місцевій газеті «Всесвіт». Так у 2020 році ,  в журналі БВДС 11 – 12 2020 р.  надруковано заняття з економічного виховання ( середня група) «Музей однієї речі» вихователів Гой О.С., О.Г.Кузнєцової та у БВДС №3 2021р заняття «Лунтикові іменини» вихователя Головань В.І. Також надіслано 5 занять , які ще не було надруковано.

Крім того наробки педагогів були  відіслані в інші фахові видання, розміщені на методичному порталі.

Організація роботи з сім’ями вихованців

 Протягом року на постійному контроль тримала організацію роботи з батьками вихованців ДНЗ. У процесіспілкування з батьками педагоги намагалисястворити атмосферу довіри, враховуватиособливостікожноїродини. Членів родин вихованцівпостійнозапрошували до участіу заходах, якібулоспрямовано так, щобпідказатиродині, як в домашніхумовахорганізуватихудожньо-творчу, пізнавальну, продуктивнудіяльність, забезпечитиоптимальнийруховий режим для дитини та створитирозвивальнесередовище в дитячійкімнаті. Спонукання до сумісноїтворчості представлено в закладі освіти на виставках

.

.

Завдяки спільній співпраці та допомоги батьківської громади наш заклад зайняв І місце в міському  конкурсі серед закладів дошкільної освіти міста Первомайська«Найошатніше подвір’я – обличчя закладу» 

Стабільним залишається середній показник відвідування дітьми дошкільного закладу – 45%.

Аналіз показників відвідування:

Місяці

ІX

X

XI

XII

I

II

Всього 

В середньому за місяць

(дітодні)

82

77

66

76

51

80

66

%

54

50

43

50

33

52

49

 

Аналіз показників захворюваності

з/п

Показники

 

2020

2021

2022

(І-ІІ)

1

Пропущено днів по хворобі

 

146

221

40

2

Випадки захворюваності

 

21

14

4

3

Пропущено днів за простудними  захворюванням

 

68

84

40

4

Випадків простудних захворювань

 

8

10

4

Аналізуючи показники захворюваності протягом навчального року слід зазначити, що більшість – це гострі респіраторні та вірусні захворювання. Найбільша кількість випадків простудних захворювань спостерігалась в осінній період ( вересень-жовтень), що було пов’язано з періодом адаптації та зниженням температури повітря на вулиці і в  групових приміщеннях. Викликає занепокоєння збільшення випадків захворювання на ротавірусну інфекцію 

У  2022році за І квартал дітьми закладу пропущено по хворобі  40день, із них:

- по простуднимзахворюванням пропущено 40 днів, із них:

 

Гострий трахеїт

20днів

ГРЗ

20 днів

 

В цьому році в закладі збільшились випадки простудних захворювань, а також зафіксований один випадок краснухи, але жодного випадку скарлатини та вітряної віспи.

Найбільший відсоток захворюваності було зареєстровано в 

І молодшій групі - 6% ,              

ІІ молодшій групі – 14%  

старшій групі «А»–2 %

Тому  слід приділити особливу увагу профілактичним заходам, здійсненню постійного суворого контролю за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму, проведенню санітарно-просвітницької роботи серед працівників дошкільного закладу та батьків. Також слід продовжувати проводити загартувальні процедури з метою підвищення імунітету вихованців. Пріоритетним напрямком роботи колективу закладу залишається проведення оздоровчих заходів, впровадження ефективних здоров’язбережувальних технологій у роботу з дітьми.

Соціальний захист та безпека життєдіяльності.

На постійному контролі тримала питання охорони праці та безпеки життєдіяльності вихованців  і працівників. З цією метою здійснила  такі заходи: розробила заходи запобігання дитячого   травматизму, посилила контроль   за  виконанням інструкцій з ОП та пожежної безпеки, за вчасним  проведенням інструктажів з працівниками, розробила циклограму інструктажів з батьками  вихованців. 

Виконання їх  забезпечило дотримання правил техніки безпеки, виробничої санітарії, пожежної безпеки. Але  вжитих заходів було недостатньо, бо впродовж звітного періоду  було не зареєстровано нещасних випадків з вихованцями під час навчально-виховного процесу та з працівником невиробничого характеру.